Galvojau, kad nerašysiu standartinių SEO patarimų, bet šiandien, “pęrmąstęs”, nutariau šiek tiek prisidėti prie švietėjiškos veiklos. Netirpstam:
Google sako, kad turinys yra viskas ir aš su šia kompanija visiškai sutinku. Tik google’as galėtų nepamiršti pridurti, jog turinys turi būti skaniai ir tinkamai pateiktas.
Tavo turima svetainė – tai tavo tribūna. Ką ir kaip iš jos šnekėsi – taip tave ir išgirs.
Turime tokias vidinei optimizacijai svarbias svetainės dalis:
1. svetainės adresas 2. svetainės struktūra 3. vidinės nuorodos
Bei pridedam puslapio dalis: (p.s. primenu, kuo skiriasi svetainė nuo puslapio: svetainė gali turėti daug puslapių (tinka palyginimas su knyga: verti puslapius nepadėdamas knygos=vartai puslapius neišeidamas iš svetainės).
4. puslapio pavadinimas 5. puslapio turinys 6. puslapio aprašymas
Optimizuojame svetainę, kurioje parduodame dumblą.
1. svetainės adresas: www.dumblas.lt – į svetainės pavadinimą įstatome raktinį žodį. Jei toks pavadinimas užimtas, imam platesnį www.dumblokelias.lt. Ar svarbu? – LABAI
2. svetainės struktūra: svetainės struktūrą suskirstome taip, kad tituliniame puslapyje kalbėtume apie svarbiausią t.y. dumblą. Kategorijų puslapiuose išvardytume dumblo rūšis – “Tikras Lietuviškas dumblas”, “dumblas iš Kambodžos”, “olandiškas dumblas”, “dumbliai” ir tt.. Konkrečiuose gilesniuose puslapiuose aprašome konkrečią dumlo rūšį pvz: Lietuviškas Obelių miestelio dumblas. Taigi gauname grandinę – Lietuviškas Obelių miestelio dumblas<Tikras Lietuviškas dumblas<dumblas. Kitaip tariant, kuo svarbesnis ir konkurencingesnis raktažodis, tuo aukščiau svetainėje jį statome. Ar svarbu? – Ganėtinai.
3. vidinės nuorodos – pačios pirmiausios nuorodos (juk optimizavimas tai kažkastentai su nuorodomis ir raktažodžiais), kurias gali gauti… Į svarbesnius puslapius teveda daugiau vidinių nuorodų (svetainės lankytojas turi daugiau šansų patekti į norimą puslapį). Vidines nuorodas užvadiname raktiniais žodžiais: jei nuoroda veda į puslapį apie Obelių dumblą, tai ir pavadiname ją Obelių dumblas. Ar svarbu? – Pakankamai.
4. puslapio pavadinimas. Kitaip dar vadinamas “Title” tag’. Čia irgi viskas paprasta. Pavadinimo apimtis iki 80 ženklų. Svarbiausius žodžius rašome pradžioje, mažiau svarbius – pavadinimo gale. Nepersistengiam su raktinių žodžių dažnumu. PVZ. optimizuojame pavadinimą puslapiui apie Lietuvos dumblą. Title tag – Lietuvos dumblas, Lietuviško dumblo rūšys – UAB Dumblelis arba Dumblas | Lietuviškas dumblas | UAB Dumblelis. Nepamirškime, kad pavadinimas matosi paieškos rezultatuose, taigi galime pabandyti jį padaryt išskirtinesniu ir patrauklesniu (pasižiūrėjus į tai, ką prisirašė konkurentai). Ar svarbu? – Labai, labai.
5. Puslapio turinys – aiškus ir kalbantis apie parduodamą dalyką. Jei puslapis apie Lietuvišką dumblą – apie jį ir rašykite. K: Kiek dažnai kartot raktažodį? A: kiek natūraliai išeina (skirtingi linksniai irgi skaitosi) + 2 papildomai . Nepamirškim, kad puslapio pavadinimas ir puslapio turinys turi būti iš tos pačios gražios operos. Pie Jesu! Kam patiktų straipsnis, kurio pavadinimas rėkia MADONA BE KELNIŲ, o jame įdėtas Dennis Rodman su sijonu (nors, besidomintys krepšiniu žino, jog šios temos buvo yra gretimos..). Ar svarbu? – Labai. P.s. nepersistengkite su raktinių žodžių tankumu, neslėpkite jų kažkur nematomoj svetainės vietoj. Ryškinkite juos ir mylėkite. Ką mato skaitytojas, tą geriausiai mato ir googlius.
6. Puslapio aprašymas - IT liaudyje dar vadinamas description tag’u. Kadangi aprašymas matomas paieškos rezultatuose (po pavadinimu), jame įrašykite keletą frazių apibūdindami puslapį, jame siūlomus pristatomus produktus ir jų privalumus (geras aprašymas gali įtakoti ieškotojo apsisprendimą aplankyti Jūsų puslapį). Ar svarbu? – ganėtinai mažai.
Na ir jei kas nežino, pasikartosiu – keywords tag’as google akyse jokios reikšmės nebeturi. Ir persivadinsiu GOTsmegeniu (Google Optimization Turbo).
Skanių lankytojų!
Liuks patarimai. Reiks savo peržiūrėti pagal juos.
Ačiū, Andriau.
Ar įtakoja svetainės paieškos rezultatus nukreipiančios svetainės pavadinimas, kuriame yra raktinis žodis? Pvz. pagrindinė svetainė – http://www.hairfree.lt, nukreipianti – http://www.sensepil.lt
Apie tokius variantus parašysiu plačiau, bet jei su nukreipiančiuoju svetainės pavadinimu daugiau nieko nedaroma (tik nuperkama ir nukreipiama), tai, neįtakoja arba įtakoja visiškai nežymiai. Po ranka neturiu, bet esu sutikęs nemažai tokių gerų domenų marinavimo atvejų (kas greitai ateina į galvą – http://www.perkraustymas.lt, vedantis į http://www.parnasas.lt (tiesa dabar jie pasidarė dvi svetaines (po vieną ant kiekvieno domeno), tik manau, kad gali turėti dubliuoto turinio problemų))
Būtinai paskaitysiu, jei parašytum plačiau. O su nuobaudomis dėl dubliuoto turinio ar teko girdėti apie realius precedentus (Lietuvoje)?
PS Būtų patogu, kad tavo bloge komentarų update’us būtų galima prenumeruoti
Komentarų update’ų feed’a padarysiu šiek tiek vėliau (kol kas nebuvo poreikio).
Dėl dubliuoto turinio – veikimas paprastas – google atsižvelgia į originalaus ir dubliuoto turinio santykį svetainėje. Jei svetainėje vien dubliuotas turinys – svetainė gali būti priskirta nepatikimų kategorijai (Lietuvoje po tokias nenaršau, jos bevertės white hat SEO atžvilgiu). Dėl dubliuoto turinio mažesniais kiekiais (pvz puslapis ar straipsnis) – nuobaudų tikrai negausite, tik paieškos rezultatų puslapiuose aukščiau bus tos svetainės, kuriose tą turinį suindeksavo pirmiau (tiesa, dar gali būti niuansų su labai autoritetingomis svetainėmis, bet čia nesu gerai išsibandęs – tik praktinis pavyzdys: įkėlus tą patį pranešimą spaudai – aukščiau pateikia tą svetainę, kurioje jis pirmiau suindeksuojamas (vadinasi, dažniau indeksuojamą, stipresnę svetainę). Kai google atstovui buvo užduotas klausimas apie tai, jis gražiai išsisuko, kad “google suindeksuos ir atskirs kur buvo pirmiau įdėta”. Mano patarimas, jei nori platinamą savo straipsnį prisiskirti savo svetainei, pirma įkelkite jį į saviškę, sulaukite indeksacijos, ir tik tada platinkite toliau.
susiduriau su reiškiniu, kuriam paaiškinti man trūksta žinių. Googlas dar vakar buvo suindeksavęs 2011-02-05 dienos http://www.hairfree.lt versiją, o šiandien jau – 2011-02-02! Žiūr. cache:www.hairfree.lt. Kame šuo pakastas?
Man irgi teko ne kartą pastebėti kai, priklausomai nuo užklausos frazės, google paieškos rezultatuose pateikia skirtinga data išsaugotą svetainės puslapio versiją, labiau atitinkančią užklausą (ypač kai keiti title tags’us): jei ieško poliklinikos – rodo senesnę puslapio kopiją su žodžiu “poliklinika” title tage, jei ieško gydyklos – rodo to paties puslapio naujesnę kopiją su žodžiu ‘gydykla” title tage. Prielaida dėl http://www.hairfree.lt – prisipažinsiu, jei tikrindavai tik pagal cache:, tiksliai nežinau kodėl taip įvyko (pasikapsčiau internete, paklausiau kolegų – neradau). Manau, kad tai bus susiję su šaltinių, per kuriuos google robotukas pateko į svetainę (ir pasidarė kopiją) autoritetu, bei tuo, kad google turi daugybę informacijos saugyklų (kopijos traukiamos iš patogesnės, pagal tam tikrus parametrus labiau tinkamos saugyklos. Sinchronizacija tarp serverių vėluoja, o “patikimesniu keliu” gautos svetainės kopijos labiau tinkamoje saugykloje B (kad ir senesnės) įgauna pirmenybę prieš naujesnes, bet ne tokiais patikimais keliais gautas, arba išsaugotas ne tokioje tinkamoje saugykloje A).
aciu uz info, bus del title tagu, kurie buvo pakeisti
optimizavom http://www.hairfree.lt raktiniams zodziams „fotoepiliacija“, „fotoepiliatorius“. Gal yra kokiu „plika akimi“ matomu dalyku, kurių nepadarėm?
Labas Sauliau,
Plika akimi (pas mane angliukai) – viena dažniausiai pasitaikančių klaidelių – nesutvarkytas titulinio puslapio title tag’as (puslapio pavadinimo žymė). Titulinio puslapio pavadinimo žymę laikau antru pagal svarbumą vidinės optimizacijos žingsniu.
Dar rekomenduočiau sudėti vidinių tekstinių nuorodų puslapiuose su tekstais (DUK ir tt.) – ir lankytojui bus lengviau ir google labiau mylės.